De Nieuwe Klaslokalen

Terug naar school gaan, zal dit jaar wat anders zijn – maar dat betekent niet dat we er niet het beste van kunnen maken.  

Neem een kijkje hoe klaslokalen over de hele wereld zich aanpassen en vernieuwen om een ongewone situatie plezierig te maken! 

  • Door sociale afstand te creëren met leuke hoeden: 
  • Door de saaie en misschien enge tafels om te bouwen tot vrachtwagens met hygiëne schermen:
  • Door kinderen te laten inzien hoe leuk het is om elkaar weer te zien en ieder z’n eigen spullen te hebben, dus voortaan geen gevecht wie wat eerst gebruikt! 
  • Door een spel op de vloer te maken met alle richtingen welke ze wel of niet op mogen gaan:

We willen allemaal graag terug naar normaliteit: erop uitgaan wanneer we willen, elkaar omhelzen en knuffelen, ademen zonder enige zorgen, maar omdat dit nog wel wat langer zou kunnen duren dan we eigenlijk hopen, is het maar beter om goed voorbereid te zijn op de nieuwe omstandigheden. 

Mensen kunnen zich bijzonder goed aanpassen – kinderen in het bijzonder excelleren hierin. Dus met het terug naar school gaan; in plaats van zich zorgen te maken en in paniek te raken en focussen op zaken waar we nu juist geen controle over kunnen houden, passen we ons simpelweg aan en maken we er het beste van in een onzekere en onvoorspelbare situatie.  

Hebt u ideeën of tips over hoe de aanvang van het nieuwe schooljaar er voor kinderen leuker op te maken? Laat het ons weten!

Terug naar School – Het Belang van Labelen

De terugkeer naar school dit jaar, voor sommigen na een extra lange periode, kan voor een aantal onder u tegelijk een beetje zorgelijk zijn. Hoeveel maatregelen tegen Covid-19 zullen er door scholen realistisch gezien geïmplementeerd kunnen worden – zullen kinderen de afstand tussen elkaar weten te houden? Zullen ze hun handen regelmatig wassen terwijl u het thuis misschien nauwelijks van ze gedaan krijgt?

Weer terug naar school gaan dit jaar zal zeer zeker een hele nieuwe ervaring zijn voor u en uw kinderen. Mensen zijn zich er zeer bewust van nu hoe snel en makkelijk bacteriën zich kunnen spreiden. Met dit in gedachte, denken we aan wat onze kinderen nu precies doen dat ze in gevaar kunnen brengen en spullen met elkaar delen staat bovenaan de lijst. Schoolspullen en schrijfgerei welke kinderen naar school brengen: pennen, potloden, linialen, slijpers, gummen en rekenmachines zijn de meest gedeelde items tussen kinderen. Maar het delen van spullen wordt niet meer zo gewaardeerd, nu betekent dat meer circulatie van bacteriën.

Het labelen van de spullen van uw kinderen heeft altijd zin gehad om de verloren spullen te minderen, maar nu heeft het nog een belangrijkere reden gekregen. Indien het makkelijker wordt voor kinderen om hun eigen spullen te onderscheiden, worden ze aangemoedigd om hun spullen voor zichzelf te houden en daarmee de spreiding van bacteriën tegen te gaan. De labels kunnen leuk en kleurrijk zijn en helpen een handje mee aan de veiligheid van uw kinderen.

Deze pandemie heeft een nieuw perspectief met zich meegebracht, we waarderen de plekken, die we niet hebben kunnen bezoeken, des te meer en ook de mensen die we juist graag dicht om ons heen hebben. Een stapje terug doen en echt de tijd nemen voor iets wat normaal gesproken vanzelfsprekend is, maar ook het in staat zijn om creatief te zijn en alternatieven te bedenken zodat we door kunnen blijven gaan. U kunt niet wachten totdat de kinderen weer naar school gaan, maar tegelijk moeten we ook bedachtzaam zijn en ons best doen om te zorgen voor ouders, broers en zussen, kinderen, vrienden, buren en iedereen om ons heen. Als simpele dingen zoals het labelen van spullen kunnen helpen, doe het!

Familie Zomer Staycations – Waarom ze geweldig zijn!

Staycations stijgen momenteel in populariteit vanwege redenen die buiten ons om gaan…. We bedoelen dat letterlijk, het is niet direct een bewuste keuze maar dit jaar meer een soort ‘default’ optie. Maar geen paniek, vakantie houden in eigen land of thuis kan net zo leuk zijn! We delen graag onze belangrijkste redenen met u waarom we gek zijn op Staycations  en waarom u dat ook zou moeten zijn!

ECO Vriendelijk

We hebben kunnen zien en kunnen ervaren hoeveel impact de lockdown op onze omgeving heeft gemaakt. Dit heeft u kunnen doen denken om meer eco bewust te zijn. Staycations zijn een goede manier om meer eco vriendelijk te zijn. Reizen met de trein, bus of auto hebben een veel lagere impact op de omgeving. U kunt rond uw stad wandelen en u beter voelen door te weten dat u de lucht helpt tegen vervuiling.

Lokale Bedrijven Ondersteunen

Covid-19 heeft ons allemaal verrast, terwijl dit voor sommige mensen vanuit huis werken betekenden, heeft het op een aantal bedrijven een enorme impact gehad. Zij waren niet meer in staat te continueren. Kleine, lokale bedrijven ondersteunen, is voor u een simpele manier om hen te helpen hun bedrijf overeind te houden. Ga naar dat ene restaurant bij u om de hoek waarvan u altijd al zei dat het er leuk uitzag, trakteer uzelf op die mooie jurk in de boetiek waar uw oog meerdere malen opviel. Zorg ervoor dat uw geliefde bakkerij waar u graag uw ontbijt haalt, open kan blijven doordat u er blijft komen – nu hebt u een extra excuus – ‘Ik help de bedrijven, ze hebben het nodig!’

Minder Stress

Voor een heel gezin koffers pakken, kan een stressvolle bezigheid zijn. Lijnvlucht restricties zoals de maat en gewicht van uw koffers, maar ook vloeistoffen welke u wel/niet mee mag nemen op reis, maken het idee van reizen, zelfs voor een vakantie, een stuk onaangenamer en minder ontspannend. Om het nog maar niet te hebben over hoe iedereen op het vliegveld te krijgen, door de vliegveld controle, iedereen bezig te houden terwijl u wacht om te boarden, iedereen bezighouden in het vliegtuig, naar het hotel gaan, uitpakken… De lijst is eindeloos. Een Staycation betekent niks van dit alles, u hoeft zich zelfs niet druk te maken om alles weer te moeten doorstaan op de terugweg! 

Kosten Effectief

Geen kostbare vliegtickets, visa of belastingen, betekent dat u aardig wat kunt besparen! U kunt ook op zoek gaan naar leuke familie aanbiedingen en pakketten welke momenteel aangeboden worden om zo de schoonheid van uw eigen woonplaats te ontdekken.

Huisdieren kunnen ook mee

Niemand vindt het leuk om hun huisdieren gedag te moeten zeggen wanneer ze weggaan of ze achter te moeten laten bij iemand die ze niet zo goed kennen. Met een Staycation is dit geen probleem! Veel campings, vakantiehuisjes en hotels zijn diervriendelijk zodat ze mee op familievakantie kunnen… ze verdienen het ook om verwend te worden! Het is extra fin wanneer de complete families samen kan zijn.

Hebben we u ervan overtuigd da teen familievakantie ook geweldig kan zijn? Laat ons weten wanneer dat zo is en of u nog andere tips kunt bedenken!

Volg ons op Instagram en Facebook voor speciale aanbiedingen, leuke tips en meer.

My Nametags is terug

My Nametags komt terug in volle kracht! Maar tegelijkertijd voorzichtig en bedachtzaam, al lerende hoe het beste om te gaan in deze nieuwe omstandigheden. Na een paar onzekere maanden waarbij vrijwel iedereen van kantoor vanuit huis werkte, komt ons team weer langzaam terug.

Hoewel we heel blij zijn om weer terug te zijn, zijn we ook best een beetje nerveus en doen we ons uiterste best om heel bewust en met extra voorzorg onze zaken goed in te richten om een zo veilig mogelijke plek voor ons team te creëren. Dit betekent natuurlijk een hele dosis aan handreinigingsmiddel, handen wassen en zo veel mogelijk afstand van elkaar te houden.  Er wordt niks meer geleend aan elkaar, wat het gebruik van onze Ministickers nog handiger maakt – niemand pikt elkaars pen meer in!

We zijn zeer bevoorrecht met ons grote kantoor dat alle medewerker een eigen ruime werkplek biedt en met wat kleine aanpassingen hebben we toch een werkplek kunnen creëren die zo natuurlijk mogelijk aanvoelt.  Dozen zijn verplaatst en opgestapeld tussen de verschillende werkplekken en iedereen is verdeeld over vier teams. Op deze manier zorgen we ervoor dat teams onderling niet met elkaar in contact komen.

De zomer is onze drukste periode, mensen zijn altijd onderweg en wij zorgen er voor door hard te werken, dat uw labels zo snel mogelijk bij u terechtkomen. Deze zomer zal niet anders zijn.

Hoewel we op kantoor nu anders te werk gaan, zal onze prioriteit hetzelfde blijven, namelijk dat u de beste service en naamlabels ontvangt.

Blijf veilig, blijf positief.

Maxistickers

Spullen zijn eenvoudiger te houden wanneer er geen onduidelijkheid bestaat over wie ze toebehoren. Met onze nieuwe Maxistickers wordt dat overduidelijk!

Ze komen in verschillende maten, verschillende vormen en verschillende thema’s. Eén set bestaat uit 21 leuke en veelzijdige labels die de boeken en schooltas van uw kind eruit laten springen. 

Geen monsters meer onder hun bed, ze leven nu in de lunchtrommel van uw kind! Terwijl de eenhoorns naar de sterren kijken, vindt
uw kind zijn waterfles terug. De Maxistickers zijn op afstand goed zichtbaar en heel eenvoudig te bevestigen. Zorg ervoor dat spullen weer terug naar huis komen!

Nieuwe thema’s, nooit eerder gezien en elke label ziet er anders uit; zo veel variëteit! Ze zijn cirkelvormig, vierkant en rechthoekig, u ontvangt ze allemaal in één set.

Vertel ons hoe u uw Maxistickers gebruikt! 

Tag ons in uw foto’s op Instagram of vertel ons op Facebook wat u ervan vindt.

Algemene Voorwaarden Thuiswinkel

Deze Algemene Voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie (hierna: Thuiswinkel.org) zijn tot stand gekomen in overleg met de Consumentenbond in het kader van de Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg (CZ) van de Sociaal-Economische Raad en treden in werking per 1 juni 2014.

Inhoudsopgave:

Artikel   1 – Definities

Artikel   2 – Identiteit van de ondernemer

Artikel   3 – Toepasselijkheid

Artikel   4 – Het aanbod

Artikel   5 – De overeenkomst

Artikel   6 – Herroepingsrecht

Artikel   7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

Artikel   8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

Artikel   9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht

Artikel 11 – De prijs

Artikel 12 – Nakoming en extra garantie

Artikel 13 – Levering en uitvoering

Artikel 14 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Artikel 15 – Betaling

Artikel 16 – Klachtenregeling

Artikel 17 – Geschillen

Artikel 18 – Branchegarantie

Artikel 19 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Artikel 20 – Wijziging van de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;

2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;

3. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;

4. Dag: kalenderdag;

5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;

6. Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;

7. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel – waaronder ook begrepen e-mail – dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;

8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;

9. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die lid is van Thuiswinkel.org en producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;

10. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;

11. Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping; Bijlage I hoeft niet ter beschikking te worden gesteld als de consument ter zake van zijn bestelling geen herroepingsrecht heeft;

12. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Naam ondernemer: My Nametags Ltd

Handelend onder de naam/namen:

–  My Nametags

Vestigingsadres:

8 Knightley Walk

Londen SW18 1HD

Telefoonnummer: 036 – 7442688

Bereikbaarheid:

Van maandag t/m vrijdag vanaf 09.00 uur tot 17.00 uur

E-mailadres: info@mynametags.nl

KvK-nummer: 05074693

Btw-nummer: GB854443712

Artikel 3 – Toepasselijkheid

1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.

2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.

3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.

4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

Artikel 4 – Het aanbod

1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

Artikel 5 – De overeenkomst

1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.

3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

4. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:

   a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;

   b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;

   c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;

   d. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;

   e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;

   f. indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.

6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Bij producten:

1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van binnen 24 uur dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.

2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:

   a. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.

   b. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;

   c. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.

Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:

3. De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd gedurende binnen 24 uur dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.

4. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.

Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:

5. Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.

6. Indien de ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd binnen 24 uur dagen na de dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen.

Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.

2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.

3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.

Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.

2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.

3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.

5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.

6. Indien de consument herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben verzocht dat de verrichting van de dienst of de levering van gas, water of elektriciteit die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of bepaalde hoeveelheid aanvangt tijdens de bedenktijd, is de consument de ondernemer een bedrag verschuldigd dat evenredig is aan dat gedeelte van de verbintenis dat door de ondernemer is nagekomen op het moment van herroeping, vergeleken met de volledige nakoming van de verbintenis.

7. De consument draagt geen kosten voor de uitvoering van diensten of de levering van water, gas of elektriciteit, die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of hoeveelheid, of tot levering van stadsverwarming, indien:

   a. de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht, de kostenvergoeding bij herroeping of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, of;

   b. de consument niet uitdrukkelijk om de aanvang van de uitvoering van de dienst of levering van gas, water, elektriciteit of stadsverwarming tijdens de bedenktijd heeft verzocht.

8. De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke levering van niet op een materiële drager geleverde digitale inhoud, indien:

   a. hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met het beginnen van de nakoming van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;

   b. hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van zijn toestemming; of

   c. de ondernemer heeft nagelaten deze verklaring van de consument te bevestigen.

9. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.

Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

1. Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.

2. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.

3. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

4. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht

De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:

1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen

2. Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden aangeboden aan de consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen;

3. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:

   a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en

   b. de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;

4. Pakketreizen als bedoeld in artikel 7:500 BW en overeenkomsten van personenvervoer; 

5. Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van accommodatie, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien en anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuurdiensten en catering;

6. Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering daarvan is voorzien;

7. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;

8. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;

9. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;

10. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;

11. Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de overeenkomst, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;

12. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;

13. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop;

14. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:

   a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en

   b. de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.

Artikel 11 – De prijs

1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.

2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.

3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:

   a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of

   b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.

5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

Artikel 12 – Nakoming overeenkomst en extra garantie

1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.

2. Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

Artikel 13 – Levering en uitvoering

1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.

2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.

3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.

4. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.

5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 14 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging:

1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:

   a. te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;

   b. tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;

   c. altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.

Verlenging:

4. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.

5. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

6. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand. De opzegtermijn is ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.

7. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

Duur:

8. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

Artikel 15 – Betaling

1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.

2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.

3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.

4. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot €2.500,=; 10% over de daaropvolgende €2.500,= en 5% over de volgende €5.000,= met een minimum van €40,=. De ondernemer kan ten voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.

Artikel 16 – Klachtenregeling

1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.

2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.

3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

4. Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van Thuiswinkel.org www.thuiswinkel.org. De klacht wordt dan zowel naar de betreffende ondernemer als naar Thuiswinkel.org gestuurd.

5. De consument dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

Artikel 17 – Geschillen

1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

2. Geschillen tussen de consument en de ondernemer over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te leveren of geleverde producten en diensten, kunnen, met inachtneming van het hierna bepaalde, zowel door de consument als de ondernemer worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).

3. Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de consument zijn klacht eerst binnen bekwame tijd aan de ondernemer heeft voorgelegd.

4. Leidt de klacht niet tot een oplossing dan moet het geschil uiterlijk 12 maanden na de datum waarop de consument de klacht bij de ondernemer indiende, schriftelijk of in een andere door de Commissie te bepalen vorm bij de Geschillencommissie aanhangig worden gemaakt.

5. Wanneer de consument een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie, is de ondernemer aan deze keuze gebonden. Bij voorkeur meldt de consument dit eerst aan de ondernemer.

6. Wanneer de ondernemer een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie, zal de consument binnen vijf weken na een daartoe door de ondernemer schriftelijk gedaan verzoek, schriftelijk dienen uit te spreken of hij zulks ook wenst dan wel het geschil wil laten behandelen door de daartoe bevoegde rechter. Verneemt de ondernemer de keuze van de consument niet binnen de termijn van vijf weken, dan is de ondernemer gerechtigd het geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter.

7. De Geschillencommissie doet uitspraak onder de voorwaarden zoals deze zijn vastgesteld in het reglement van de Geschillencommissie (www.degeschillencommissie.nl/over-ons/de-commissies/2404/thuiswinkel). De beslissingen van de Geschillencommissie geschieden bij wege van bindend advies.

8. De Geschillencommissie zal een geschil niet behandelen of de behandeling staken, indien aan de ondernemer surseance van betaling is verleend, deze in staat van faillissement is geraakt of zijn bedrijfsactiviteiten feitelijk heeft beëindigd, voordat een geschil door de commissie op de zitting is behandeld en een einduitspraak is gewezen.

9. Indien naast de Geschillencommissie Thuiswinkel een andere erkende of bij de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) of het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) aangesloten geschillencommissie bevoegd is, is voor geschillen betreffende hoofdzakelijk de methode van verkoop of dienstverlening op afstand de Geschillencommissie Thuiswinkel bij voorkeur bevoegd. Voor alle overige geschillen de andere erkende bij SGC of Kifid aangesloten geschillencommissie.

Artikel 18 – Branchegarantie

1. Thuiswinkel.org staat garant voor de nakoming van de bindende adviezen van de Geschillencommissie Thuiswinkel door haar leden, tenzij het lid besluit het bindend advies binnen twee maanden na de verzending ervan ter toetsing aan de rechter voor te leggen. Deze garantstelling herleeft, indien het bindend advies na toetsing door de rechter in stand is gebleven en het vonnis waaruit dit blijkt, in kracht van gewijsde is gegaan. Tot maximaal een bedrag van €10.000,- per bindend advies, wordt dit bedrag door Thuiswinkel.org aan de consument uitgekeerd. Bij bedragen groter dan €10.000,- per bindend advies, wordt €10.000,- uitgekeerd. Voor het meerdere heeft Thuiswinkel.org een inspanningsverplichting om ervoor te zorgen dat het lid het bindend advies nakomt.

2. Voor toepassing van deze garantie is vereist dat de consument een schriftelijk beroep hierop doet bij Thuiswinkel.org en dat hij zijn vordering op de ondernemer overdraagt aan Thuiswinkel.org. Indien de vordering op de ondernemer meer bedraagt dan €10.000,-, wordt de consument aangeboden zijn vordering voor zover die boven het bedrag van €10.000,- uitkomt over te dragen aan Thuiswinkel.org, waarna deze organisatie op eigen naam en kosten de betaling daarvan in rechte zal vragen ter voldoening aan de consument.

Artikel 19 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

Artikel 20 – Wijziging van de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel

1. Thuiswinkel.org zal deze algemene voorwaarden niet wijzigen dan in overleg met de Consumentenbond.

2. Wijzigingen in deze voorwaarden zijn slechts van kracht nadat deze op daartoe geëigende wijze zijn gepubliceerd, met dien verstande, dat bij toepasselijke wijzigingen gedurende de looptijd van een aanbod de voor de consument meest gunstige bepaling zal prevaleren.

Thuiswinkel.org

www.thuiswinkel.org

Horaplantsoen 20, 6717 LT Ede

Postbus 7001, 6710 CB Ede

Bijlage I: Modelformulier voor herroeping

Modelformulier voor herroeping

(dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)

a. Aan: [ naam ondernemer]

    [ geografisch adres ondernemer]

    [ faxnummer ondernemer, indien beschikbaar]

    [ e-mailadres of elektronisch adres van ondernemer]

b. Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende

    de verkoop van de volgende producten: [aanduiding product]*

    de levering van de volgende digitale inhoud: [aanduiding digitale inhoud]*

    de verrichting van de volgende dienst:

    herroept/herroepen*

c. Besteld op*/ontvangen op*

d. [Naam consumenten(en)]

e. [Adres consument(en)]

f. [Handtekening consument(en)] (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)

* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.

Kantoor Stickers

Perfect voor alle soorten kantoorbenodigdheden en -uitrusting, inclusief persoonlijke beschermingsmiddelen.

Het typische kantoorgerief dat je dagdagelijks gebruikt zoals nietjesmachines, pennen en scharen zijn plaatsen waar er veel bacteriën op blijven. Dit zijn ook de dingen die je het vaakst deelt met je collega’s waardoor je ook meteen de bacteriën zult delen. 

Bij My Nametags hebben wij de oplossing die een rol zal spelen in het stoppen van het verspreiden van bacteriën op kantoor, onze Mini Stickers. Ze zijn perfect voor op al jouw kantoorgerief te gebruiken van pennen tot potloden tot nietjesmachines en scharen. Het zal je helpen jouw gerief makkelijk te identificeren. Als jij en je collega’s enkel maar je eigen gerief zult gebruiken en stopt met het te delen zal dit er voor zorgen dat er minder bacteriën verspreid worden op het werk. 

My Nametags labels zijn ook de enige antibacteriële labels op de markt! Wij bedekken onze kleurstickers met een antibacteriële laag die alle bacteriën doodt die zich op het oppervlakte van de etiketten bevindt. Onze kleurstickers zijn getest of ze werkelijk antibacterieel zijn door ‘Industriële Microbiologische diensten’ en zijn bekroond met een certificaat volgens ISO 22196 (meting van de antibacteriële werking van kunststoffen en andere niet-poreuze oppervlakken).

Volg ons op Instagram of vind onze Facebook pagina leuk om op de hoogte te blijven van ons laatste nieuws en onze producten. 

De Muurstickers zijn hier!

Is jouw kindje een fan van eenhoorns? Dromen ze over de ruimte of zijn ze gefacineerd door de oceaan en de zeedieren? Misschien houden ze er van dieren op de boerderij te zien of uit het raam te kijken op zoek naar feeën, konijntjes en andere magische dieren?

Als dit het geval is zullen ze van onze gloednieuwe Muurstickers houden! 

Wij hebben 5 themas om uit te kiezen, Eenhoorns, de Ruimte, Onderwater, Boederij en Feeën. Elk thema heeft een reeks koddige stickers dat meteen jouw kinderkamer zal omvormen naar hun eigen speciale wereld. 

Deze stickers zijn perfect om te gebruiken op muren, kasten en andere harde oppervlaktes en zijn voorzien van een instructieblad met alle nodige informatie die je nodig hebt. Je kunt ze ook makkelijk verwijderen en opnieuw op het blad plakken om ze later opnieuw te gebruiken. 

Met elke set ontvang je meer dan 20 stickers in verschillende vormen en groottes die gaan van 15×20 cm tot 2×2 cm.

We houden er van te zien hoe jullie onze Muurstickers gebruiken! Tag ons in je foto op Instagram of laat ons weten wat je denkt op Facebook.

We hopen dat jullie ze even leuk zullen vinden als wij! 

6 tips voor thuiswerken met kinderen

Thuiswerken met kinderen is een hele uitdaging. Heb je geen ‘vitaal beroep’, dan werk je nog zeker tot 28 april vanuit huis. Met deze 6 tips wordt thuiswerken in deze periode productiever
en fijner!

Tip 1: Sta vroeg op en laat je kinderen wat langer liggen

Een van de voordelen van thuiswerken is de flexibiliteit in werkuren. Plan je werk zo in dat je kinderen
je niet hoeven te storen. Maak ze wat later wakker dan normaal en sta zelf iets eerder op, zodat je
een productief uurtje in de ochtend hebt. Zijn je kinderen nog jong en slapen ze tussen de middag?
Weer een momentje voor jou om wat belangrijke taken voor je werk te doen!

Tip 2: Maak een aparte speelhoek voor je kinderen

Kinderen die tijdens een videocall met collega’s het beeld in stormen… we hebben het allemaal wel eens meegemaakt. Zorg dat de speelhoek van je kids niet te dichtbij jouw werkplek zit en kies iedere ochtend samen het speelgoed uit waarmee ze die dag mogen spelen. Zo komen ze tussendoor minder vaak vragen waar het andere speelgoed ligt. Mogen jouw kinderen zonder toezicht spelen? Werk dan een aantal uurtjes in een andere kamer, zodat je in alle rust kunt werken.

Tip 3: Stel samen met je kinderen regels op

Op school moeten kinderen op hun beurt wachten, ze mogen niet door anderen heen praten en ze
moeten af en toe zelfstandig werken. Schrijf samen met je kinderen op een groot vel papier regels
voor thuis en hang het op een zichtbare plek, bijvoorbeeld in de woonkamer. Denk bijvoorbeeld aan
regels dat ze niet door je heen mogen praten als je aan het bellen bent en dat ze pas klaar zijn met
het ‘zelfstandige’ speeluurtje als de wekker gaat.

Tip 4: Stel je verwachtingen bij

Wees realistisch: een ononderbroken thuiswerkdag zit er met kinderen niet in. Je productiviteit is niet hetzelfde als op kantoor. Stel daarom je verwachtingen bij. Niet alleen bij jezelf, maar ook bij je collega’s en leidinggevende. Laat je collega weten waarom het iets langer duurt voordat hij of zij het document ontvangt.

Tip 5: Houd je kinderen bezig met leerzame opdrachten

Niet alleen jij, maar ook je kids zitten bijna zes weken thuis. Af en toe een filmpje kijken is heus niet erg, maar je voelt je ongetwijfeld een betere ouder als je ze educatief bezighoudt. Gelukkig zijn er genoeg manieren om je kids op een leuke en leerzame manier bezig te houden. Hebben ze een
opdracht afgerond? Beloon ze dan met een persoonlijke naamsticker. Grote kans dat ze de volgende dag weer een nieuwe sticker willen verdienen en jij weer even tijd hebt om in alle rust te werken!

Tip 6: Sla geen pauzes over

Het is heel verleidelijk om je pauze over te slaan als je net op dreef bent en je kinderen lekker aan het spelen zijn, maar het is belangrijk om geen pauzes over te slaan. Pauzes zijn namelijk het perfecte momenten om even met je kinderen te spelen en ze aandacht te geven.

Ben je door het thuiswerken toe aan meer nachtrust? Download deze checklist en help je kind beter te leren slapen.

Onze Naamlabels zijn nu Anti-Bacterieel!

My Nametags labels zijn nu de enige anti-bacteriële naamlabels op de markt!

Tijdens de huidige Covid-19 pandemie, hebben we wederom gemerkt hoe belangrijk een goede hygiene controle is en dus ook schone oppervlakten. We willen er alles aan doen om dit te ondersteunen en onze klanten te helpen.

Hier leest u hoe we dit doen

We brengen nu op alle labels een laagje antibacteriële coating aan welke alle bacteriën doodt die zich op de oppervlakte van de label bevinden.
Onze labels zijn getest op het anti-Bacterieel zijn door de Industrieel Microbiologische Diensten en hebben een certificaat uitgereikt gekregen onder ISO 22196 (Meting van anti-bacteriële activiteit op plastic en andere niet poreuze oppervlakten.

We zijn het enige bedrijf dat dit aanbiedt!

Naast dat ze anti-bacterieel zijn, zijn onze labels ook slijtage bestendig, duurzaam, waterdicht en geschikt voor gebruik in wasmachines, vaatwassers en magnetrons. Ze zijn perfect om op spullen te plakken in zorginstellingen en scholen.

Ontwerp vandaag die van u.